Det slog mig nyligen hur stor skillnad det gör att ha bra ljusinsläpp hemma. När vi flyttade in i vårt nuvarande hus kändes vardagsrummet mörkt och lite instängt, och det var svårt att riktigt trivas där. Vi satte upp fler lampor, men det blev ändå inte samma känsla som när solen faktiskt fick komma in. Nu funderar jag på om större fönster eller en annan lösning kan förändra stämningen i huset och göra vardagen ljusare och mer energifylld. Har någon av er erfarenhet av att anpassa sitt hem för bättre naturligt ljus?
top of page
To see this working, head to your live site.
Edited: Sep 10
Hur påverkar naturligt ljus vardagen och välmåendet i hemmet?
Hur påverkar naturligt ljus vardagen och välmåendet i hemmet?
2 comments
Comments (2)
Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
bottom of page

Jag håller verkligen med om att ljuset påverkar mer än man tror. Jag har inte själv gjort några stora förändringar, men jag märker alltid skillnaden när jag är i hus med stora fönster och öppna ytor – det känns som att luften är lättare och att man blir piggare bara av att vistas där. Det är intressant hur en sådan detalj kan göra ett hem mer harmoniskt, nästan som om naturen blir en del av inredningen.