top of page

VPI General Forum

Public·154 members

Sia Enko
Sia Enko

Val av värmepump och installationsprocess i Huddinge

Hej. Under de senaste månaderna har jag märkt att vårt hus i Stuvsta inte längre håller en stabil temperatur och att elförbrukningen blivit betydligt högre trots samma rutiner som tidigare. Därför har jag börjat läsa om värmepumpar och hur installationen anpassas efter husets planlösning och luftflöden. Det som gör mig osäker är hur detaljerat hembesöket brukar vara och om montörerna går igenom hela bostaden innan de rekommenderar en lösning. Jag undrar också om man behöver förbereda något särskilt innan installationen startar. Någon som kan dela erfarenheter?

5 Views
Billie Nikelson
Billie Nikelson
2 days ago

Tjena. Vi genomförde en installation i Sjödalen och montörerna började med att gå igenom varje rum för att se hur temperaturen rörde sig och hur luftflödena fungerade. Det gjorde det mycket lättare att förstå vilken placering som skulle ge jämnast resultat och vilka steg som behövde förberedas. Vi valde Värmepumpar Huddinge - Boka idag! eftersom allt från hembesök till färdig installation och genomgång av service ingick. Det gav oss en tydlig bild av processen och en trygg känsla genom hela arbetet.

Members

bottom of page